Aktualności

Zmiany w MPP na Nowy Rok

Zmiany w MPP na Nowy Rok

Napisane przez: Monika Kieres ( )
Number of replies: 0

Dzień dobry,

w imieniu Zespołu Zatrudnienia dziękujemy za szybkie i sprawne przetestowanie zmian w systemie MPP oraz przekazanie uwag. Część z nich została uwzględniona.

W dniu dzisiejszym (31.12.21) po godzinie 17.00 zostaną wdrożone zmiany w programie. Wprowadzone zmiany  mają na celu poszerzenie funkcjonalności systemu do całości działań w obszarze rozwoju zawodowego. Zakres zmian umożliwi rejestrowanie klientów wszystkich usług, również doradztwa zawodowego i szkoleń zawodowych. Dzięki wprowadzonym funkcjonalnościom możliwe będzie generowanie raportów, sprawozdań i zestawień w odniesieniu do całości udzielonego wsparcia, klientowi OHP we wskazanym zakresie, na każdym szczeblu struktury OHP.

Nadmieniamy jednak, że zmiany w systemie MPP zostały podzielone na etapy i będą kontynuowane w nadchodzącym 2022 roku.  

Etap I zrealizowany w 2021 r. obejmował:

  • dodanie wszystkich usług rozwoju zawodowego,
  • dodanie wszystkich pracowników rozwoju zawodowego,
  • dodanie wszystkich typów jednostek (MCK, MBP, MCIZ),
  • rejestrowanie klientów wszystkich usług,
  • stworzenie pionowej struktury uprawnień/administrowania uprawnieniami (opis poszczególnych uprawnień w załączeniu),
  • modyfikację formularzy dodawania jednostek i dodawania użytkowników,
  • generowanie raportu tab. C, generowanie druków DRZ-1 (stare raporty będą zmieniane dopiero w kolejnym etapie w 2022 r.),
  • dodanie funkcjonalności eksportowania danych do edytowalnych plików CSV,
  • zmiany w karcie klienta,
  • aktualizację kryteriów wyszukiwania,
  • zakładki ofert pracy,
  • zakładki pracodawcy.

Etap II planowany na 2022 r. będzie obejmował:

  • aktualizację procedur użytkowania systemu,
  • zamieszczenie instrukcji dla użytkownika,
  • aktualizację starych raportów oraz pozostałych formularzy i danych niekompatybilnych z nową strukturą zarządzania i sprawozdawczości w MPP,
  • dodanie responsywności stronie MPP,
  • zmianę nazwy systemu i strony,
  • aktualizację szaty graficznej strony,
  • powiązanie bazy pracodawców ze słownikiem zewnętrznym NIP, REGON,
  • stworzenie zakładki dotyczących ofert szkoleniowych i aplikowania na szkolenia,
  • wprowadzenie w zakresie usług rozwoju zawodowego funkcjonalności umożliwiających młodzieży i pracodawcom rejestrację w formie zdalnej bez konieczności osobistej wizyty
  • w jednostce lub wypełniania dokumentów w papierze, aplikowanie na ofertę pracy w formie on-line oraz wysyłanie oferty pracy bezpośrednio z systemu.

Pracę w zmienionym systemie MPP rozpoczną Państwo od 3 stycznia 2022 r., w związku z tym niezbędne jest dopełnienie formalności związanych z procedurą przetwarzania danych osobowych. Wszyscy pracownicy, którzy do tej pory nie byli użytkownikami systemu (doradcy zawodowi, specjaliści ds. rozwoju zawodowego, pracownicy CEiPM oraz WK pełniący rolę Administratorów) muszą mieć podpisane UPOWAŻNIENIE DO PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH, które stanowi załącznik nr 1 do ZARZĄDZENIA Nr KG.BRP.021.43.2018 KOMENDANTA GŁÓWNEGO OCHOTNICZYCH HUFCÓW PRACY z dnia 22 listopada 2018 roku w sprawie wprowadzenia do stosowania procedur w zakresie administrowania Systemem informatycznym ,,Młodzieżowe Pośrednictwo Pracy”, w związku z przetwarzaniem danych osobowych przy realizacji zadań pośrednictwa pracy: krajowego i międzynarodowego w ramach EURES (w załączeniu).

Koordynatorzy rozwoju zawodowego do godziny 11.00 w dniu 03.01.2022 r. otrzymają uprawnienia w systemie MPP nadane przez Administratora KG OHP. Będą oni pełnić rolę Administratorów WK.  Ponadto Administrator WK OHP powinien wyznaczyć pracownika do pełnienia roli Administratora CEiPM oraz dokonać edycji kont pracowników wyznaczonym do roli Administratora CEiPM, wybierając odpowiednie uprawnienia (według załączonego opisu). Administrator CEiPM nadaje/edytuje uprawnienia doradcom zawodowym, pośrednikom pracy oraz specjalistom ds. rozwoju zawodowego nadając uprawnienie „Moderator merytoryczny”. Jeśli pracownik nie posiada konta, odpowiedni Administrator WK/CEIPM musi je utworzyć. Ponadto w gestii Administratora WK jest zadanie zweryfikowania listy jednostek podległych danej WK, dodanie brakujących jednostek oraz zdezaktywowane już nieistniejących. Weryfikację jednostek należy dokonać przed dodaniem kont nowym użytkownikom, ponieważ przypisujemy ich do jednostek, w których są zatrudnieni i których konta muszą być utworzone wcześniej w systemie.

Należy pamiętać, że w przypadku nieistniejących już kont jednostek i użytkowników, nie usuwamy ich, tylko dezaktywujemy.

W najbliższych dniach zostanie do Państwa wysłana instrukcja użytkowania systemu MPP, w którym zostanie opisana procedura tworzenia i edytowania kart klientów oraz zostanie opisany przepływ danych i ich zależności przy generowaniu nowych raportów (tabela monitorująca C oraz Druki 02, 03, 04). Jenak sama obsługa i główne menu systemu nie uległo zmianie więc nie powinni mieć Państwo problemu w poruszaniu się po systemie.

Prosimy, aby sprawozdawczość prowadzona był dwutorowo do odwołania, co oznacza poprawne wprowadzanie danych w zaktualizowanym systemie MPP oraz prowadzenie dotychczasowej statystyki w drukach Excel. Takie rozwiązanie jest niezbędne do weryfikacji i testowania poprawności systemu.

W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy, chętnie pomożemy :)

Dziękujemy Państwu za wspólnie spędzony rok i liczymy na równie owocną współpracę w Nowym Roku 2022 r.  

Niech wiara i optymizm pomogą Wam w realizacji wszystkich planów, a codzienność niech niezmiennie przynosi satysfakcję.

Pozdrawiam

Zespół Zatrudnienia